tiistai 4. maaliskuuta 2014

Helmikuu 2014 - Takaisin Singaporeen. Ääniblogi.

Tässä Youtube-videoksi tehty äänitys, jonka tein Singaporen itäosassa sijaitsevassa Changin kaupunginosassa. Siellä sijaitsee Singaporen tunnettu vankila jo toisen maailmanosdan ajalta Nyttemmin siitä on tullut paikka, jossa pannaan toimeen kuolemantuomiot hirttämällä.



Singapore on minulle hyvin rakas maa. Minä muutin sinne vuonna 2002 Suomesta. Muuton syy oli se, että työnantajani, kansainvälinen yritys, halusi videä minut sinne töihin, ioska he siirsivät kaikki toimintonsa Helsingin keskustasta Singaporeen. 

Singaporessa minä olin kuin rakastunut koko ajan, ja olin oikeastikin rakastunut. Otin hoitooni pienen kissanpennun ja viiden kuukauden päästä siitä menimme naimisiin sen naisen kanssa, jolta olin tuon Kitti-kissan adoptoinut.

Singaporesta muutimme Australiaan joulukuussa 2002, joten maassa oleskeluni jäi vain 10 kuukauden mittaiseksi. 

Palasin Singaporeen vasta kun olimme eronneet vaimoni kanssa.  Tämä nyt kuvattu matka oli jo kolmas 2010-luvulla.

Olin saapunut Singaporeen Malesian puoleiselta Borneon saarelta, Kota Kinabalusta. Singapore oli välietappi matkalla Vietnamiin.  Viivyin Singaporessa vain viisi päivää. Sitten maaliskuun neljäntenä lensin Vietnamin Ho Chi Minh Cityyn  Jetstar-yhtiön lentokoneella.  Se oli elämäni ensimmäinen matka Vietnamiin. Minua jännitti ja hieman myös pelotti, sillä turvallisen Singaporen jälkeen Vietnam näytti minulle arvaamattomalta ja pelottavalta.

Minulla on arkistoissani pari muutakin äänitettä Singaporesta. Laitan ne kuuluville hieman myöhemmin.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti